Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szinte nincs már olyan ember hazánkban aki még ne találkozott volna biztosítási ügynökkel. A biztosítók jelentéseiből és az összesített adatokból kiderül a legtöbb esetben nem is volt hiábavaló a megkeresés. De mi alapján és milyen termékeket választunk?
Nyugat-Európában az élet és nem-élet biztosítások megoszlása a teljes portfolión belül 60-40 százalék. Nálunk a helyzet épp fordított, illetve a tendenciák a kiegyenlítődés irányába mutatnak. Tehát bőven van még tere az életbiztosítások növekedésének. A bővülésnek nem szab gátat a termékkínálat sem, ugyanis különböző konstrukciókból találunk bőven alternatívát a hazai piacon.
Mi alapján választunk?
Egyes tanulmányok szerint, a leendő ügyfeleket egyre nagyobb mértékben befolyásolja biztosító választáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tehát hellyel-közzel erre vezethető vissza, hogy szinte minden közvetítő ajánlások alapján dolgozik. Míg 2005-ben az ügyfelek 44 százaléka érezte úgy, hogy ajánlás útján választana biztosítót, addig 2006-ban ez az arány már 55 százalék volt.
A következő leggyakoribb szempont a választáskor, hogy ki mennyire ismeri a szolgáltatót. A potenciális ügyfelek 45 százaléka annál a biztosítónál vásárol új terméket, amelyet ismer vagy amelynek már ügyfele.
Mit választunk?
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítások a legkedveltebbek. Ilyen típusú konstrukciót szinte minden tizedik biztosítással rendelkező ügyfél köt. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, ez emelkedő tendenciát mutat. Ebből kifolyólag a tisztán elérési konstrukciók aránya a teljes portfolión belül csökkenő tendenciát mutat. Az életbiztosítások körében egyre nagyobb súllyal esik latba a megtakarítási céllal történő konstrukció-választás.
A biztosítási konstrukciók között már évek óta vezetnek az egyszeri díjas termékek. Ez tavaly részben betudható volt a kamatadó "jótékony" hatásának is. Bár a folyamatos és az egyszeri díjas konstrukciók közötti olló fokozatosan zárul, azért még az elmúlt évek kiemelkedő növekedését ezen termékeknek köszönhette a szektor.
A terméktípusok közül a unit-linked termékek azok, amelyek az elmúlt években jelentősen visszaszorították a vegyes életbiztosításokat. A jövőben pedig az index-linked termékek és a járadéktípusú biztosítások kerülnek leginkább előtérbe.
Az elérési biztosítások felfutását, az alacsony díjtételek mellett, a hitelezési "boom" is felerősítette. Ugyanis az effajta biztosításokat előszeretettel kötik hitelkonstrukciók mellé.
Azonban a jövőben egyre inkább a megtakarítás kerül előtérbe, mind a hazai lakosság mind pedig a piaci szereplők vonatkozásában. A fókuszváltás pedig egyúttal eredményezheti a más típusú konstrukciók térnyerését.
Összességében, tehát a közvetítők továbbra is dörzsölhetik a markukat. Ugyanis az élet és nem-élet szektor teljes portfolión belüli részarányának változása, illetve a megtakarítási (leginkább nyugdíjcélú) szokások változása, továbbra is megfelelő terepet biztosít a piac növeke
|
|
Gulybán Barnabásné 4 napja új blogbejegyzést írt: Ajánlás a BestAMB programról
Gulybán Barnabásné 2 hete új blogbejegyzést írt: Szeretnél fejlődni és közben pénzt keresni?
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!