Biztosítás: A barátaid ajánlottak, mostmár hiába menekülsz!

Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4756 fő
  • Képek - 14 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 490 db
  • Fórumtémák - 149 db
  • Linkek - 141 db

Üdvözlettel,

Biztosítás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4756 fő
  • Képek - 14 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 490 db
  • Fórumtémák - 149 db
  • Linkek - 141 db

Üdvözlettel,

Biztosítás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4756 fő
  • Képek - 14 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 490 db
  • Fórumtémák - 149 db
  • Linkek - 141 db

Üdvözlettel,

Biztosítás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4756 fő
  • Képek - 14 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 490 db
  • Fórumtémák - 149 db
  • Linkek - 141 db

Üdvözlettel,

Biztosítás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Szinte nincs már olyan ember hazánkban aki még ne találkozott volna biztosítási ügynökkel. A biztosítók jelentéseiből és az összesített adatokból kiderül a legtöbb esetben nem is volt hiábavaló a megkeresés. De mi alapján és milyen termékeket választunk?

 

Nyugat-Európában az élet és nem-élet biztosítások megoszlása a teljes portfolión belül 60-40 százalék. Nálunk a helyzet épp fordított, illetve a tendenciák a kiegyenlítődés irányába mutatnak. Tehát bőven van még tere az életbiztosítások növekedésének. A bővülésnek nem szab gátat a termékkínálat sem, ugyanis különböző konstrukciókból találunk bőven alternatívát a hazai piacon.

Mi alapján választunk?

Egyes tanulmányok szerint, a leendő ügyfeleket egyre nagyobb mértékben befolyásolja biztosító választáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tehát hellyel-közzel erre vezethető vissza, hogy szinte minden közvetítő ajánlások alapján dolgozik. Míg 2005-ben az ügyfelek 44 százaléka érezte úgy, hogy ajánlás útján választana biztosítót, addig 2006-ban ez az arány már 55 százalék volt.

A következő leggyakoribb szempont a választáskor, hogy ki mennyire ismeri a szolgáltatót. A potenciális ügyfelek 45 százaléka annál a biztosítónál vásárol új terméket, amelyet ismer vagy amelynek már ügyfele.

 

Mit választunk?

A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítások a legkedveltebbek. Ilyen típusú konstrukciót szinte minden tizedik biztosítással rendelkező ügyfél köt. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, ez emelkedő tendenciát mutat. Ebből kifolyólag a tisztán elérési konstrukciók aránya a teljes portfolión belül csökkenő tendenciát mutat. Az életbiztosítások körében egyre nagyobb súllyal esik latba a megtakarítási céllal történő konstrukció-választás.

A biztosítási konstrukciók között már évek óta vezetnek az egyszeri díjas termékek. Ez tavaly részben betudható volt a kamatadó "jótékony" hatásának is. Bár a folyamatos és az egyszeri díjas konstrukciók közötti olló fokozatosan zárul, azért még az elmúlt évek kiemelkedő növekedését ezen termékeknek köszönhette a szektor.

A terméktípusok közül a unit-linked termékek azok, amelyek az elmúlt években jelentősen visszaszorították a vegyes életbiztosításokat. A jövőben pedig az index-linked termékek és a járadéktípusú biztosítások kerülnek leginkább előtérbe.

Az elérési biztosítások felfutását, az alacsony díjtételek mellett, a hitelezési "boom" is felerősítette. Ugyanis az effajta biztosításokat előszeretettel kötik hitelkonstrukciók mellé.

Azonban a jövőben egyre inkább a megtakarítás kerül előtérbe, mind a hazai lakosság mind pedig a piaci szereplők vonatkozásában. A fókuszváltás pedig egyúttal eredményezheti a más típusú konstrukciók térnyerését.

Összességében, tehát a közvetítők továbbra is dörzsölhetik a markukat. Ugyanis az élet és nem-élet szektor teljes portfolión belüli részarányának változása, illetve a megtakarítási (leginkább nyugdíjcélú) szokások változása, továbbra is megfelelő terepet biztosít a piac növeke

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu