Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biztosítás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biztosítás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A hazai bankok termékkínálatában a nullás számlavezetés mellett ismét slágertermék az akciós betét. A pénzintézetek rövid távú megtakarításokra ösztönöznek, de a csúcsajánlatok elmaradnak az egy évvel korábbiakhoz képest.
A magyarországi piacon 2010 végére másfélszer annyi akciós bankbetét volt, mint az év elején. Az akciós betéti termékek 74 százaléka 1-3 hónapra szóló ajánlat volt, amely a rövid távú megtakarításokra ösztönöz. A Bankometer.hu független pénzügyi összehasonlító portál elemzése szerint 2009 októberében kínálták a bankok a legmagasabb kamatokat betétes ügyfeleiknek. A kiemelkedően magas, 11-14 százalékos kamatot kínáló ajánlatokat azonban sok esetben új pénz elhelyezéséhez vagy egy másik termék megvásárlásához kötötték.
A Bankometer elemzői 2009
októberétől 2011 januárjáig azt is vizsgálták, mit kell az ügyfeleknek
vállalniuk az akciós kamatért. A 210 féle akciós konstrukció elemzése
során rámutattak, hogy az akciós ajánlatok 33 százalékát csak egy másik
banki termék, például biztosítás, kötvény, befektetési alap, másik betét
vagy befektetési termék vásárlása esetén lehetett igénybe venni. Az
akciós betétek 26 százalékánál feltétel volt az új pénz elhelyezése, 9
százalékuknál pedig valamelyik termék, például bankkártya aktív
használata, míg az ajánlatok 2 százalékánál az internetbankon keresztül
végrehajtott lekötés. Az akciós betétek 6 százaléka kizárólag a bank már
meglévő ügyfelei számára volt elérhető, az elemzők a vizsgált
időszakban mindössze egy olyan akciós betéti terméket találtak, amelyet
kizárólag új ügyfelek vehettek igénybe. A szakemberek az akciós betétek
24 százalékánál találtak olyan ajánlatot, amelynél a bank nem határozott
meg semmilyen igénybevételi feltételt. Ez azt jelenti, hogy az akciós
betétek háromnegyede olyan feltételeket fogalmazott meg, amelyek
kizártak olyan lakossági ügyfeleket a betétesek köréből, akik például
nem akartak kötvényt venni vagy biztosítást kötni, esetleg nem tudtak új
forrást lekötni.
A Bankometer elemzői összességében úgy látják,
hogy az akciós betétek továbbra is elérhetőek lesznek, de a tendencia
alapján hasonló alapkamatszint mellett a lakossági ügyfelek nem
számíthatnak ugyanakkora betéti kamatokra, mint 2009 őszén, még akkor
sem, ha a következő időszakban a jegybanki alapkamat emelkedésére is
számítani lehet. Az elmúlt év tendenciája azt mutatja, hogy egyre
kevésbé szakadnak el a betéti kamatok a jegybanki alapkamattól,
ugyanakkor egyre több akciós termék lesz elérhető a piacon.
Független Hírügynökség
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A magán bankok teremtik a pénzt!